Ja, vi vill ha snö



Vad är december utan snö? Jo, lera, plusgrader, regn och utan julstämning.
Vi vill ha snö. Då kan vi åka pulka, ta på oss vinterjackan, åka skridskor och dricka varm chocklad efteråt, ge oss ut på en längdskideåkning och bygga snögubbar.

Jag kan en låt;
Vinter varför kom du ej
vinter, vad jag saknar dig
Jag vill att du ska måla allting vitt
träden, gatorna och huset mitt.
Då blir det vinter.
Hoppas det blir vinter.
Jag vill att det blir kallt
och mycket snö som faller,
bildar vackra snökristaller
vinter... (börjar om)

Jag gick på kör förut, och då sjöng vi den låten. Snö har alltid varit det bästa som finns på vintern för mig, så jag kommer fortfarande ihåg låten.

Kommentarer
Postat av: Elin

haha ja varsegod och titta :D

2008-12-04 @ 00:23:59
URL: http://eeeelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0